Düzce’de Genişletilmiş Gerçeklik Laboratuvarı ile 3 Boyutlu Eğitim İmkanı

duzcede genisletilmis gerceklik laboratuvari ile 3 boyutlu egitim imkani V6BG9mP2.jpg

Düzce’nin Akçakoca ilçesindeki bir okulda bulunan Genişletilmiş Gerçeklik Laboratuvarı, öğrencilere 3 boyutlu eğitim imkanı sunarak öğrenme deneyimlerini zenginleştiriyor.

Düzce’de bulunan Akçakoca Orhan Özdemir Fen Lisesi, genişletilmiş gerçeklik laboratuvarıyla öğrencilere yenilikçi bir eğitim deneyimi sunmaya hazırlanıyor. 2021 yılında Akçakoca Anadolu Lisesi’nden dönüşüm geçiren okul, valilik ile hayırsever iş insanı Burhan Özdemir arasında imzalanan “Fiziki İyileştirme Protokolü” çerçevesinde modernizasyon çalışmalarına tabi tutuldu. Yeni eğitim öğretim yılında “Akçakoca Orhan Özdemir Fen Lisesi” adını alan okul, öğrencilerine 3 boyutlu eğitim imkanı sunmak için çeşitli donanımlarla güçlendirildi.

Protokol kapsamında gerçekleştirilen tadilatların ardından okula 400 kişilik konferans salonu, dijital kütüphane, kapalı spor salonu ve Türkiye’de bir ilk olarak genişletilmiş gerçeklik (XR) laboratuvarı kazandırıldı. Milli Eğitim Bakanlığı ile hayırsever Özdemir arasında imzalanan anlaşma ile Akçakoca Orhan Özdemir Fen Lisesi, “Eğitimde Sanal Gerçeklik Pilot Uygulama Okulu” unvanını aldı. Bu kapsamda, biyoloji, fizik, kimya ve coğrafya gibi alanlarda öğretim programlarını destekleyecek Türkçe dil desteğine sahip XR teknolojisi yazılımları hazırlandı.

Okuldaki XR ve artırılmış gerçeklik (AR) tabanlı eğitim uygulamaları için yaklaşık 100 metrekare kapalı alandan oluşan bir laboratuvar inşa edildi. Bu laboratuvar, en az 30 öğrenci ve bir öğretmenin aynı anda kullanabileceği özelliklere sahip. Gerçek dünya ile görüntü aktarımını sağlayan kameralarla donatılan laboratuvar, öğrencilerin 3 boyutlu içeriklere erişimlerini kolaylaştırmakta.

Küre şeklinde dizayn edilen laboratuvar, öğrencilere ders konularını 3 boyutlu sanal ortamda deneyimleme fırsatı sunuyor. Özel olarak üretilmiş XR teknolojisine sahip bilgisayarlar, öğrencilerin herhangi bir gözlük veya başlık kullanmaya ihtiyaç duymadan 3 boyutlu içerikleri incelemelerine olanak tanıyor. Bilgi odaklı eğitim anlayışının yanı sıra süreç ve beceri odaklı bir eğitim anlayışıyla tasarlanan laboratuvar, öğrencilerin derse aktif katılımını, merakını, sorgulama becerisini ve analitik düşünme yeteneğini geliştirmeyi hedefliyor.

Düzce Valisi Selçuk Aslan, laboratuvarın Türkiye’de bir ilk olduğunu ve dünyada da sayılı örneklerden biri olduğunu belirtti. Aslan, “Şu anda laboratuvarımızda müfredata uygun 5 farklı dersle uyumlu, 3 binden fazla ders içeriği hazırlanmış durumda. Öğrencilerimiz XR laboratuvarında öğretmenleri rehberliğinde birçok nesneyi 3 boyutlu olarak tanımlayabilecek, müdahale edebilecek, göze ve diğer duyulara hitap edebilecek bir eğitim imkanına kavuşacak.” ifadelerini kullandı.

Vali Aslan, XR laboratuvarının öğrencilere farklı bir vizyon kazandıracağını vurgulayarak, “Burada edindiğimiz tecrübelerin, Türkiye’de XR teknolojisinin farklı okullarımızda da nitelikli bir zemin oluşturması yönünde katkı sağlayacağına inanıyoruz. Hepimiz öğrencilik yaparak buraya geldik. Bir konuda teorik bilgi verilmesi ayrı bir boyuttur. O anlatımın gözümüzle görebileceğimiz, elimizle yönlendirebileceğimiz şekilde test edilmesi çok daha kalıcı olacaktır.” dedi.

İl Milli Eğitim Müdürü Emrullah Aydın, laboratuvarın Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile entegre şekilde hizmet vereceğini aktararak, “Bu, Türkiye’de ilk kez uygulanıyor. Uygulama sonuçlarına göre müfredatla birlikte yaygınlaştırılacak.” diye ekledi.

Laboratuvarın koordinasyon sorumlusu Kutlu Tanrıverdi, genişletilmiş gerçeklik sayesinde öğrencilerin öğrenmekle kalmayıp yeni yüzyılda ihtiyaç duydukları “düşünme” ve “bilimsel süreç becerisi” kazandıklarını ifade etti. Tanrıverdi, XR teknolojisinin eğitimde ABD, Çin ve Japonya gibi ülkelerde kullanıldığını belirterek, “Fizik, kimya, matematik gibi müfredatın çok büyük bir kısmını kapsayan içeriklere öğrencinin adapte olabileceği, öğrenciye uyarlanabilen bir yazılım altyapısıyla bunu hazırladık. Bu tamamen Türkiye’ye ait bir yazılım. Ülkemizin geliştirdiği dünyanın en kapsamlı yazılımı.” şeklinde konuştu.

Öğrenciler Yiğit Furkan Baraç, Gupse Yılmaz ve Zehra Nur Güngör, derslerde işledikleri konuları laboratuvarın sunduğu 3 boyutlu teknolojik ortamda deneyimleyebildikleri için duydukları memnuniyeti dile getirdi.

(Haber Merkezi)

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Düzce’de Genişletilmiş Gerçeklik Laboratuvarı ile 3 Boyutlu Eğitim İmkanı

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir