Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Erol Özvar, yükseköğretim alanında Türkiye’nin yapay zeka temelli programlara en hızlı reaksiyon veren ülkelerden biri olduğunu vurguladı.
Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Erol Özvar, 2030’a Doğru Yükseköğretim Vizyonu Toplantılarının beşincisinin İstanbul Medeniyet Üniversitesinde gerçekleştirildiği açılış konuşmasında, dijital ve yapay zekâ temelli program sayısının 20’den 70’e çıkarılacağını duyurdu.
Özvar, “Bu sene 20 üniversitemizde 70’i aşkın yapay zekâ ve dijital temelli program açtık. Tam doluluk oranı ile bu yıl bu programlar hizmet vermeye başladı. Bu sene 50 üniversitemizde daha dijital ve yapay zekâ tabanlı programlar açacağız. 20 üniversitemizde eğitim öğretime bu yıl başlanmıştı. Böylece dijital ve yapay zekâ tabanlı program açan üniversite sayısını 20 artı 50, toplamda 70’e çıkartmış olacağız. Ve bu alanda cesur adım atmaktan da geri kalmayacağız” ifadelerini kullandı.
Yapay Zekâ Programlarının Sayısı Artmaya Devam Edecek
Yeni açılan programlarla programların dönüşümünü zamana yaymayı ve istihdama duyarlılığı azalan programlar yerine bu yeni programları ikame etmeyi hedeflediklerini belirten Özvar, “Bu belki de Türk yükseköğretimin en önemli projelerinden bir tanesi olacaktır. Ülkemizin dijital beceri açığının kapatılmasında önemli rol oynayacağına inandığımız bu programların sayısını, kalite standartlarını düşürmeden önümüzdeki yıllarda artırmaya devam edeceğiz. Ayrıca meslek yüksekokullarımızı ve programlarını da gözden geçirdiğimizi sizlerle paylaşmak isterim. Siber güvenlik meslek yüksekokulu programları, son birkaç yıl içerisinde en başarılı meslek yüksekokulları sıralamasında belki birinci geliyor şu anda” dedi.
Sektör Temsilcileriyle İstişare Ederek Müfredatları Güncelliyoruz
Özvar, eğitim ve sektör ihtiyaçları arasında çıkabilecek uyumsuzluğa karşı Yükseköğretim Kurulu olarak hızla harekete geçtiklerini ifade etti. “Yükseköğretim Kurulumuz geçtiğimiz yıllardan itibaren birtakım önlemleri hayata geçirmeye başlamıştır. Bu önlemlerin başında, yeni ortaya çıkan ve ihtiyaç duyulan yetkinliklerin öğrencilerimize kazandırılması amacıyla, üniversitelerimizi önlisans, lisans ve lisansüstü program müfredatlarını sektör temsilcileriyle istişare halinde güncellemeleri yönünde teşvik etmek ve yönlendirmek bulunmaktadır” şeklinde konuştu.
OSB’lerde MYO Uygulamaları İstihdam Odaklı Eğitime Güzel Örnekler
Özvar, “Bunun yanında aldığımız bir diğer önlem, işgücü piyasalarında istihdamı kolaylaştırma hedefiyle, üniversitelerimiz tarafından sunulan staj ve işyeri uygulama imkân ve sürelerinin hem genişletilmesine hem de çeşitlendirilmesine destek vermektir. OSB’lerde MYO uygulamaları bu bakımdan güzel birer örnek olarak anılabilir. Sektörün beklentilerini karşılamak üzere tematik MYO’ların desteklenmesi, yeni becerilerin kazandırılması için uygulamaya alınan bir başka model olmuştur” dedi.
Üniversitelerimizin Uluslararası Sıralamalardaki Yükselişi Motive Ediyor
Yükseköğretim Kurulu Başkanı Erol Özvar, uluslararası yükseköğretim derecelendirme kuruluşu Times Higher Education’ın (THE) 2025 Alan Bazlı Dünya Üniversiteler Sıralamasında Türkiye’nin yükseköğretim alanında elde ettiği mesafeyi ortaya koyduğunu belirtti. “THE 2025 sıralamasında eğitim bilimlerinde 35, mühendislikte 26, tıp ve sağlıkta 25, sosyal bilimlerde 24, işletme ve ekonomide 21, fen bilimlerinde 19, fizik bilimlerinde 18, bilgisayar bilimlerinde 17, sanat ve beşerî bilimlerde 11 ve psikolojide 5 üniversitemiz ilk 1000’e girmeyi başarmıştır. Ayrıca sıralamada değerlendirilen ana alanlardan 10’unda farklı üniversitelerimiz ilk 500’de kendine yer bulmuştur. Bunlar son derece memnuniyet verici ve bizleri gelecek için motive eden sonuçlardır” dedi.
2030’a Doğru Yükseköğretim Vizyonu Toplantısı’nda Yükseköğretim Kurulu Üyeleri Prof. Dr. Naci Gündoğan ve Prof. Dr. Erol Arcaklıoğlu da yer aldı. Toplantıya Marmara ile Orta ve Batı Karadeniz bölgelerindeki 37 üniversitenin rektörleri ve temsilcileri katıldı.
(İHA)