Eskişehir Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’na girmek için başvuru yapan onlarca öğrenci, performans sınavı öncesi heyecan içinde provalarını yaptı.
Ülke genelinde birçok ilden başvuru alan Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı bölümü, bu yıl da öğrencilerin yoğun talebiyle karşı karşıya kaldı. Yaklaşık 365 başvuru alan ve 120 öğrenci ile yüz yüze değerlendirme gerçekleştiren Devlet Konservatuvarı bölümü, gençlerin sanatla iç içe gelecek hayali için önemli bir basamak oldu. İlk etapta duyuş mülakatına giren adaylar, performans değerlendirmesi yapılan ikinci aşama için heyecanlı bekleyişe geçti.
Bölüm hocalarından oluşan heyetin karşısında hünerlerini sergilemek için sıra bekleyen onlarca öğrenci, Devlet Konservatuvarı bölümü önünde prova yaptı. Farklı enstrümanları çalan ve şarkılar söyleyen öğrencilerin heyecan dolu son provaları dikkatleri çekti.
“Kanuna aşığım, o benim evladım gibi”
İstanbul’dan Eskişehir’e gelerek Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı bölümü sınavlarına giren Egemen Kalkan, çaldığı kanunla heyet karşısında ter döktü. Zor bir enstrüman çaldığını ve sürekli çalıştığını belirten Kalkan, “Heyecanlıyım. Ancak içeride hocalarımız ve çalışan görevli arkadaşlar bunu dindirdi. Hepsine buradan teşekkür ediyoruz. Güzel bir sınavdı. Kanuna zaten aşığım, o benim evladım gibidir. Her enstrümanda olduğu gibi zor ama sürekli çalışıyoruz. Elimden geleni yapacağım. İnşallah bu okulu da kazanırsam 4 sene güzel bir eğitim hayatım olacağını düşünüyorum” dedi.
“Bu kadar güzel hocaların karşısında bir şey çalabilmek bizim için çok büyük bir şans bence”
Müzikle her duyguyu yaşayabildiğini ve gelecekte başarılı bir müzisyen olmak istediğini belirten Mücahit Yaşar, “Müzik çok büyük bir aşk. Müziğe başlama sebeplerimden birisi de çok farklı duygularla dolu olması. Mutluluğunu, sevincini, üzüntünü, her şeyini bununla paylaşabilirsin. Bu kadar güzel hocaların karşısında bir eğitim görmek ya da bu fırsatı yakalamak bile, onların karşısında bir şey çalabilmek bizim için çok büyük bir şans bence. Hedefim, müziği yutmak. Başka bir şey istemiyorum. Müzisyen olmak istiyorum. İnşallah çok güzel de bir müzisyen olurum” diye konuştu.
“Depremde 3-4 ay çalışma fırsatım olmadı”
Kahramanmaraş’ın Pazarcık İlçesi’nde yaşayan ve depremin ardından 3-4 ay kadar çalışma fırsatı bulamamasına rağmen ikinci aşamadaki performans mülakatına katılmaya hak kazanan Hazal Altutan, “Tabii ki de heyecan var. Buraya girebilmek, bu hocaların karşısına çıkabilmek arkadaşımın da dediği gibi bizim için çok büyük bir şey. İnşallah her şeyin gönlümüzce hayırlısı olur. Depremde 3-4 ay kaybımız oldu. Bu bizi zorladı. Pazarcık’ta kurs avantajımız biraz daha azaldı. Önceden vardı. Sonrasında Gaziantep’e geçtim, oradan da devam ettim ve buraya geldim. Çok şükür İlk aşamaya geçtim. İkinci aşamada da artık hayırlısı olsun diyelim” dedi.
“Hazırlıklar güzel oldu, kendimi hazır hissediyorum”
Gelecekte çocuklara müziği aşılayabileceği bir meslek seçimi yapmak istediğini belirten Muhammet İhsan Kayhan, “Kazanmayı temenni ediyoruz. Bakacağız artık, nasip kısmet. Hazırlıklar güzel oldu, kendimi hazır hissediyorum. İçeride heyecan yapmazsak inşallah kazanacağız. İlerleyen dönemlerde bu alanda öğretmenlik yapabilirim ya da eğitim üzerine bir kurs açabilirim” diye konuştu.
“Türkiye’nin neredeyse her bölgesinden katılım alıyoruz”
Konservatuvar bölümü olarak yoğun taleple karşı karşıya kaldıklarını belirten Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Türk Müziği Bölümü Başkanı Doç. Dr. Esra Berkman, şu ifadeleri kullandı:
“Burada özel yetenek sınavı yapıyoruz. Türk müziği bölümüne girebilmek için 13+2 biçiminde bir kontenjanımız var. 2 kişi engelli kontenjanımız var. 13 tane de normal adayları değerlendirdiğimiz bir sınavımız var. İkisi aynı koşullarda gerçekleşiyor. Bunun yanı sıra geldikleri takdirde yabancı uyruklu öğrenci sınavını da bu sınav içerisinde gerçekleştiriyoruz. Bu yıl İran, Kazakistan, Türkistan ve Azerbaycan gibi dış ülkelerden 5 tane yabancı uyruklu sınav başvurumuz oldu. Onun yanı sıra 2 aşamalı bir sınavdır. Birinci aşama duyuş. Yani müzik algısını anlamaya dönük bir sınavdır. Ondan 70 alan adaylarımızı ikinci sınav olan performans sınavına yani icra sınavına sokuyoruz. Orada da bölüm içerisindeki 9 branşta 9 dalda öğrenci seçimimizi gerçekleştiriyoruz. Bunlar kanun, Türk makam müziği çalgıları arasında sayılan kanun, ud, ney, tambur, kemençe ve fasıl şarkıcılığı gibi dallar. Yanı sıra yine bölüm içerisinde değerlendirdiğimiz halk müziği çalgılarından bağlama ve halk müziği ses icracılığı. Tüm bu sınavları öğrencilerimizi aynı jüri içerisinde değerlendirmek suretiyle ele alıyoruz. Katılım çok yüksek. Türkiye’nin 81 ilinden olmasa da neredeyse her bölgesinden katılım alıyoruz. Online sistemde bir başvuru süreci var. 365 başvuru aldık fakat oradaki başvuru sayısını burada netlikle göremedik. Yani 365 başvurunun 120 kadarını yüz yüze görebilme fırsatı bulduk. Kazandıkları takdirde 13+2 asil listeyi ilan ediyoruz. Ardından 2 Ekim itibariyle 2023-2024 güz yarı yılıyla birlikte derslerimizi başlatıyoruz. Yani 8 yarıyılda hazırladığımız ders planını uygulamaya sokuyoruz.”
(Haber Merkezi)