1. Haberler
  2. Genel
  3. Kocaeli’de Yapay Zeka ve Geleneksel Yöntemlerin Eğitimdeki Rolü

Kocaeli’de Yapay Zeka ve Geleneksel Yöntemlerin Eğitimdeki Rolü

kocaelide yapay zeka ve geleneksel yontemlerin egitimdeki rolu PiXAtnnf.jpg

Kocaeli Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi’nin (KOSTÜ) yapay zeka ve geleneksel yöntemler üzerine gerçekleştirdiği çalışma, eğitimde dönüşümün işaretlerini veriyor. Çalışma, yapay zekanın öğrenmede sağladığı başarı ve zaman tasarrufu, öğretmenlerin rolünü yeniden tanımlıyor.

Kocaeli Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi tarafından gerçekleştirilen yapay zeka ve geleneksel yöntem üzerine yapılan çalışma, dikkat çekici sonuçlar ortaya koydu. KOSTÜ Rektörü Prof. Dr. Muzaffer Elmas, yapay zekadan öğrenme konusundaki başarının hızla arttığını vurgulayarak, “Öğretmenler artık bilgi aktaran değil yönlendirici göreve dönüşüyor” dedi.

Yapılan çalışma, iki grup arasında deneme yoluyla ilerletildi. Prof. Dr. Muzaffer Elmas, “Son yıllarda yapay zekanın yıkıcı bir etkiye sahip olduğunu” belirterek, “Ülkemizin ve Yükseköğretim Kurulu’nun hedefleri doğrultusunda tüm üniversiteler hızla çalışma yapıyor. Biz de bu konunun uzağında kalmadık. Tüm öğrencilerimize yapay zeka sertifikası, hocalarımıza ve tüm ekibimize yapay zeka kursu verdik.” ifadelerini kullandı.

Yapay Zekâdan Öğrenme Konusundaki Başarı Hızla Artıyor

Elmas, yapılan çalışmaların sonuçlarını görmek amacıyla bir sınav gerçekleştirdiklerini belirtti. “Öğrencilerimizin bir kısmını 2 haftalık süreçte yapay zeka ile konuyu anlattık, bir kısmı ise sınıfa gelerek dersi öğrendi. Denemenin sonuçlarında yapay zekâ ile hoca arasındaki makas gittikçe daralıyor.” dedi. Yapay zekâdan öğrenme konusundaki başarı hızla arttığını vurgulayan Elmas, “Bu hepimize yükseköğretimin tüm alanlarına önemli bir örnek olur diye düşünüyorum.” diye ekledi.

Öğretmenler Artık Bilgi Aktaran Değil Yönlendirici Göreve Dönüşüyor

Elmas, konuşmasına devam ederek, “3-4 sene sonra tüm mesleklerde, işlerde, eğitim ve öğretimlerde bunun yıkıcı bir etkisi olacak ama ne olacağını şu anda kimse kestiremiyor. Öğretmenlerin rolleri değişiyor. Öğretmenler artık bilgi aktaran değil, yönlendirici göreve dönüşüyor.” şeklinde belirtti.

Yapay Zeka Zaman Kazandırdı

Çalışmaya katılan Hemşirelik Bölümü son sınıf öğrencisi Yaren Erduğan, yapay zekanın kendilerine zaman kazanma açısından fayda sağladığını ifade etti. Erduğan, “Yapay zekâyı kullanarak bu dersi alanlar ve geleneksel yöntemi kullanarak dersi alanlar olmak üzere iki gruba ayrıldık.” dedi.

Yaren Erduğan, “Biz öğrenmek istediğimiz kısımları yapay zekâya anlattık ve bu sayede de yapay zekâ bize notlar çıkarttı. Önemli kısımlar diye bir bölüm vardı. Yapay zekâ, öğrenmek istediğimiz ve eksik olduğumuz kısımları listeledi.” diyerek, yapay zekanın kendilerine vakit tasarrufu sağladığını ifade etti.

Erduğan, “Hocalarımızla teyit ettiğimizde doğruluğunu yüzde 95 kadar onayladılar.” diyerek sözlerini tamamladı.

(Haber Merkezi)

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Kocaeli’de Yapay Zeka ve Geleneksel Yöntemlerin Eğitimdeki Rolü
Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir