Bolu’da 2024 yılında vatandaşlar en çok ayakkabılardan şikâyetçi oldu. Kıyafet, mobilya, cep telefonu ve internet abonelikleri de şikâyet edilen ürünler arasında yer aldı. 22 milyon lira değerinde 2 bin 436 başvuru değerlendirildi.
Bolu’daki vatandaşlar, 2024 yılı boyunca en çok ayakkabılardan şikâyetçi oldu. Kıyafet ve mobilya gibi ürünler de ayakkabıyı takip ederek şikâyet listesinde üst sıralarda yer aldı. Bolu Ticaret İl Müdürlüğü ve İl Tüketici Hakem Heyeti, 2024 yılına ait verileri paylaştı. Yıl boyunca toplam 2 bin 436 başvuru değerlendirilerek karar verildi. Bu başvuruların toplam mali değeri ise 22 milyon lirayı buldu.

Başvuruların önemli bir kısmı tüketici lehine sonuçlanırken, bin 126 başvuru tüketici yararına, 1.222 başvuru ise tüketici aleyhine sonuçlandı. 89 başvuru ise görevsizlik kararı ile sonlandı. Bolu’daki tüketicilerin en fazla şikâyet ettiği ürün ayakkabı oldu. Başvuruların %10’u ayakkabı şikâyetleriyle ilgiliydi. Bunun yanı sıra %7,5’i kıyafet, %6,5’i mobilya, %6’sı cep telefonu ve %5,4’ü internet aboneliklerine yönelik şikâyetlerden oluştu.
2024 yılı boyunca yapılan başvuruların büyük bir kısmı, ürünlerin ayıplı olmasıyla ilgiliydi. Şikayetlerin %45’i ayıplı mal, %25’i ayıplı hizmet ve %7’si ise abonelik sözleşmelerine yönelikti. Bu veriler, Bolu’daki tüketicilerin haklarını savunmak adına gösterdikleri hassasiyeti bir kez daha gözler önüne seriyor.
(Haber: Münire Karabulut)