Okullarda finansal okuryazarlık becerilerinin geliştirilmesi projesi kapsamında gerçekleştirilen Sivas Cumhuriyet Üniversitesi ev sahipliğinde ki 26. Finans Sempozyumuna Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesinden Gerede Uygulamalı Bilimler Fakültesi’nin öğretim üyeleri Prof. Dr. Ferudun Kaya, Dr. Öğr. Üyesi Ümit Tura ve Doç. Dr. Oya Eru katılım sağladı.
Bolu İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından 7 ilkokul, 7 ortaokul ve 7 lise olmak üzere toplam 21 okul belirlendi Proje kapsamında bu okullarda görev yapacak öğretmenlere BAİBÜ Gerede Uygulamalı Bilimler Fakültesi’nin öğretim üyeleri Prof. Dr. Ferudun Kaya, Dr. Öğr. Üyesi Ümit Tura ve Doç. Dr. Oya Eru tarafından eğitimler verildi.
Yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi: “Finans alanındaki öğretim elemanlarının oluşturduğu bir sivil toplum kuruluşu olan Finans Bilim Platformu’nun destekleriyle 1995 yılından bugüne kadar finans alanında görev yapan bilim insanlarının bilimsel ve sosyal etkinliklerine katkıda bulunmak amacıyla düzenli olarak gerçekleştirilen Finans Sempozyumunun 26. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi ev sahipliğinde yapıldı.
Okullarda Finansal Okuryazarlık Becerilerinin Geliştirilmesi projesi TÜBİTAK 3005 Sosyal ve Beşeri Bilimlerde Yenilikçi Çözümler Araştırma Projeleri Destek Programı kapsamında yürütülmektedir. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Türkiye Sermaye Piyasaları iş birliğiyle yürütülen bu projede 21. yüzyıl becerileri arasında yer alan finansal okuryazarlık konusunda öğrencilerin farkındalık kazanmaları, finansal okuryazarlık becerilerinin geliştirilmesi ve Bolu ilinde öğrencilerin finansal bilgi, tutum ve davranışlarının veriye dayalı olarak durum tespitinin yapılması amaçlanmıştır.
Bu temel amaç çerçevesinde ilk olarak Bolu İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından 7 ilkokul, 7 ortaokul ve 7 lise olmak üzere toplam 21 okul belirlenmiştir. Proje kapsamında bu okullarda görev yapacak öğretmenlere Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesinden Prof. Dr. Ferudun Kaya, Dr. Öğr. Üyesi Ümit Tura ve Doç. Dr. Oya Eru, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası ve Borsa İstanbul Grubu uzmanları tarafından eğitimler verilmiştir.
Belirlenen 21 okulun 6 tanesinde finans atölyeler kurulmuştur. 21 okulun tamamında eğitim gören 4, 6 ve 9. sınıf öğrencilerinden birer sınıf deney ve birer sınıf kontrol olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Her iki grubun finansal okuryazarlık konusundaki bilgi, tutum ve davranışlarını ölçmek amacıyla ön test uygulanmıştır. Ön testler tamamlandıktan sonra deney grubundaki öğrencilere web 2.0 araçları gibi dijital teknolojilerden yararlanılarak eğitim planları hazırlanmıştır. Görselleştirme, senaryolaştırma ve oyunlaştırma yöntemleriyle ihtiyaç, istek, tasarruf, bilinçli tüketim, birikim, bütçe, enflasyon, bankalar ve işlevleri, sermaye piyasaları, yatırım, üretim, sürdürülebilirlik ve geri dönüşüm konularında eğitimler verilmiştir. Eğitimler tamamlandıktan sonra deney ve kontrol grubundaki tüm öğrencilere son test uygulanmıştır.”
(Haber Merkezi)