İSTANBUL (AA) – Goodyear, bu sene 100. yılını kutlayan 2023 Le Mans 24 Saat Yarışı'nda en iyi performansını sergiledi.
Şirketten yapılan açıklamaya göre, geride kalan 125 yıllık tarihinde kamyon yarışlarından Nascar'a, Formula 1'den Le Mans'a kadar küresel motor sporları organizasyonlarında iz bırakan Goodyear, otomobil yarışı Le Mans'ın 100. yılına da damga vurdu.
LMP2 sınıfında, 24 saat süresince 328 tur atma başarısı gösteren Inter Europol Competition'ın 24 numaralı aracını kullanan pilotlar Jakub Smiechowski, Albert Costa ve Fabio Scherer, Team WRT'nin 41 numaralı aracının 53,8 saniye önünde damalı bayrağa gördü ve şampiyon oldu.
Bu kategoride mücadele eden 24 takıma ürün veren Goodyear aynı zamanda takımların doğru zamanda doğru lastikleri kullanmaları konularında da 24 saatlik operasyon hizmeti verdi.
Kullanılan slick lastikleri, mücadele eden araç çeşitliliğini ve yarış boyunca değişkenlik gösteren şartları karşılayabilecek şekilde tasarlayan Goodyear, geçen yılın ardından ikinci kez LMP2 takımlarına pilotların dört stinte kadar zorlayabileceği tek bir slick lastik spesifikasyonu sağladı.
Lastik, geniş bir sıcaklık aralığında çalışacak şekilde optimize edildi. Ayrıca, Goodyear'ın ıslak zemin lastiği de yarışın ilk birkaç saatindeki yağmurlu zeminde pilotlara çok yönlülük ve güven sağladı.
– Değişen şartlar için Goodyear mühendislerinden yönlendirme
Başlangıçtan bir saat önce yağan sağanak yağışın da etkisiyle oldukça değişken koşullar altında başlayan yarışta, yağmur Mulsanne Düzlüğü pistini ıslatırken, diğer yerler büyük ölçüde kuru kaldı.
Yarışın yaklaşık ilk 3 saatlik bölümü tamamlandığında başlayan şiddetli sağanak, gidişatı tamamen değiştirdi. Goodyear mühendisleri, hava koşullarına tepki vermek ve pitstop stratejilerini optimize etmek için takımlarla yoğun bir mesai içine girdi. Sarı bayraklar, güvenlik araçları pitstopları ve strateji değişikliklerini de beraberinde getirdi.
– “Goodyear son derece başarılı oldu”
Açıklamada konuya ilişkin görüşleri yer alan Goodyear EMEA Motor Sporları Direktörü Ben Crawley, Le Mans'ta son derece başarılı olduklarını belirterek, büyük bir operasyon yürütüldüğünü ve takımların pistin kenarında desteklendiğini anlattı.
Crawley, “Goodyear'ın dayanıklılık yarışlarındaki başarısını temel alarak, takımlara son derece rekabetçi kategoriye uygun dayanıklı ve yüksek performanslı bir platform sağladık. Motor sporları ve yol programlarımız, kullanım ömrü boyunca performansı azalmayacak bir lastik tasarlamak söz konusu olduğunda aynı zorlukları paylaşıyor.” ifadelerini kullandı.
– Goodyear, Garage 56 ile yeni lastik teknolojisini müjdeledi
Verilen bilgiye göre, Goodyear, neredeyse 50 yıl sonra tekrar Le Mans'a dönen Nascar için de önemli bir katkı sağladı. Nascar, Hendrick Motorsport ve Chevrolet ile iş birliğiyle Le Mans'ta mücadele eden Garage 56, entry, kuru, ıslak ve ara lastik seçenekleriyle LMP2 takımlarından daha geniş bir Goodyear lastik yelpazesi kullandı.
Camaro ZL1, 285 turu tamamlaması ve deneyimli LMGTE kategorisi ekiplerinin çoğunun önünde bitirmesiyle büyük bir başarı elde etti.
Goodyear tarafından bu proje için sıcaklık ve basıncı gerçek zamanlı olarak takip eden son teknoloji ürünü bir lastik basıncı izleme sensörü (TPMS) geliştirildi. Böylece ekip, lastik basıncını ve sıcaklığını daha önce hiç olmadığı kadar yakından izleme fırsatı buldu.
Goodyear Garaj 56 Program Müdürü Justin Fantozzi, TPMS sensörlerinin yarış süresince hiç hata yapmadan çalıştığını belirterek, “Lastik basınçlarını ve sıcaklıklarını gerçek zamanlı olarak izleyebildik. Yarış sırasında ekibi olası bir patlak konusunda uyarabildik ve bu da aracı pite getirmek için hızlı bir tepki verilmesini sağladı. Ekip verilerde gördüklerine tepki gösterebildi ve yeni lastikler için pit kararı verebildi, girebildi.” görüşlerini bildirdi.
Hendrick Motorsports Operasyonlardan Sorumlu Başkan Yardımcısı Chad Knaus da bu projede Goodyear ile yapılan iş birliğinin ve operasyonun paha biçilmez olduğunu kaydederek, “Garage 56 entry niteliği göz önüne alındığında, hem Nascar hem de dayanıklılık yarışları konusunda bilgi sahibi bir lastik ortağına ihtiyacımız vardı. Aynı zamanda en üst düzeyde rekabet etmek için ihtiyaç duyduğumuz özel lastik yelpazesini geliştirme taahhüdüne de ihtiyacımız vardı.” açıklamasında bulundu.