Facebook reklam yöneticisi, Facebook işletme hesabının oluşturulmasına, reklam verilmesine, hesabın yönetilmesini ve işletme hesabının doğrulanmasına yardımcı olan bir yönetim programıdır. Facebook reklam yöneticisi programının, zamanla popüler olması ile reklam çeşitlerinde de çoğalma gözlemlenmektedir.
Facebook Reklam Yönetici Nasıl Kullanılır?
Facebook reklam yöneticisini kullanmak için kullanıcıların birtakım sebepleri olmaktadır. Bu sebepler gerekçeleri ile birlikte açıklanacak olursa;
- Facebook reklam yöneticisini kullanmak, işletme hesabında canlı ortamı oluşturacaktır. Facebook reklam yöneticisi, kademeli olarak artmaktadır. En üstte yer alan yönetici işletme hesabına diğerlerini atayabilmektedir. Böylelikle sahte hesapların önüne geçilmiş olur.
- Facebook reklam yöneticisi içinde yer alan birtakım araçlar bulunmaktadır. Bu araçlardan yararlanırken bazı teknik sorunlar ortaya çıkabilir. Teknik sorunların çözümü için Facebook reklam yöneticisi hızlı teknik destek sunarak, kullanıcılara yardım desteği sunmaktadır.
- Birden fazla işletme hesabı kullanabilmek için Facebook reklam yöneticisi hesabı açmak gerekmektedir. İşletme hesapları arası geçiş yaparken, Facebook reklam yöneticisi hesabı kullanıcılara kolaylık sağlamaktadır.
- Dijital ortamda yönetilen işletme hesaplarına personel atamak veya personeli işten çıkarmak, Facebook reklam yöneticisi programı ile kolay bir şekilde gerçekleşmektedir. Program sayesinde yeni personel ataması yapılabilmekte veya işten ayrılan bir personelin yetkileri kısıtlanabilmektedir.
- Facebook reklam yöneticisi programı, ücretsiz olarak kullanılabilmektedir. Bu program sayesinde kullanıcılar kendi işletme hesaplarını yönetebilmekte veya büyük şirketlerin sosyal medya reklamlarını yönetilmektedir.
Facebook Reklam Yönetici İle Reklam Hesabı Oluşturma
Facebook reklam yöneticisini kullanabilmek için en az bir reklam hesabına ihtiyaç vardır. Daha fazla reklam hesabını, reklam yöneticisine ekleyerek yönetebilmek mümkündür. Reklam hesapları arası geçişi Facebook reklam yöneticisi ile gerçekleştirilmekte ve rahat bir şekilde kullanım sağlanmaktadır. Reklam hesabı oluşturma şu şekilde gerçekleşmektedir;
- Facebook business manager hesabına giriş yapılarak, sayfanın sol kısmında yer alan business manager seçeneğine gelinmeli ve işletme ayarlarına tıklanmalıdır.
- Açılan ekranın sol tarafında yer alan hesap sekmesi altında bulunan, reklam hesapları seçeneğine tıklanmalıdır.
- Daha sonra ekle seçeneği seçilmeli ve ardından yeni reklam hesabı oluşturun sekmesine tıklanmalıdır.
- Oluşturulan yeni reklam hesabının bir sonraki adımda ise ayarları yapılmalıdır. Açılan ayarlar ekranında reklam hesabının, ödeme yöntemi, saat dilimi, hesap adı ve para birimi düzenlenmeli, hesap aktif hâle getirilmelidir.
Facebook Reklam Modelleri
Facebook reklam yöneticisi ile birbirinden farklı Facebook reklamları düzenlenebilmektedir. Kullanıcılar istedikleri formatta reklam verebilmektedirler. İşletmeler için uygun reklam modelinin belirlenmesinin ardından Facebook reklam yöneticisi ile reklam vermek kolay bir yöntem hâline gelecektir. Bu reklam modelleri kısaca açıklanacak olursa;
- Marka ve ürünler için video içerikler hazırlanabilmektedir. Video izleme sıklığı dikkate alınarak, bu formatta reklam yayınlamak işletmeler için ideal bir tercihtir.
- Reklam kampanyaları için markaların hazırlayacağı yüksek çözünürlüklü görsel reklamlarla hedef kitlenin artırılması sağlanmaktadır.
- En çok tercih edilen reklam formatları arasında story reklamları yer almaktadır. Sosyal medya üzerinde en fazla etkileşim alınan reklam türü story reklamlarıdır.
- Döngü reklamlar ise birden fazla görsel ve video ile oluşturulan kolaj reklamlardır. Bu formatta birden fazla ürün ve hizmeti tek bir reklam aracılığıyla kullanıcılarla buluşturmak mümkündür.
(Haber Merkezi)