Türkiye’de kargo firmaları arasında ilk akla gelenlerden olan MNG Kargo’nun bugün itibariyle dünyaca ünlü Almanya kökenli kargo firması DHL’ye satıldığı bildirildi. Bu haber sonrasında ise DHL kimin türünden sorular merak edilmeye başlandı.
MNG Kargo Artık DHL’ye Bağlı
Alman Deutsche Post DHL Group tarafından yapılan açıklama kapsamında Türkiye’nin ünlü kargo firmaları arasında yer alan MNG Kargo’nun satın alındığı bildirildi. DHL tarafından yapılan açıklamada MNG Kargo’nun satın alınmasıyla beraber Türkiye’deki kargo taşımacılığına yeni bir soluk geleceği belirtildi. Açıklamada aynı zamanda şirketler arasında da olumlu bir sinerji söz konusu olacağından bahsedildi.
MNG Kargo Firması Adı Değişiyor mu?
Yapılan alım sonrasında ise en çok akla gelen sorulardan birisi de MNG Kargo’nun adı değişecek mi oldu. Henüz bu konuda net bir açıklama olmasa da uzmanlara göre MNG Kargo’nun adının aynı şekilde kullanılacağı yönünde. Bu sayede piyasadaki tanınırlığından yararlanmak isteniliyor. Ancak yeni bir marka imajı oluşturmak için de markanın kısa süre içinde DHL’ye dönüşeceği de ön görülüyor.
DHL Bundan Böyle Türkiye Sahasında
Daha önceden de Türkiye’de operasyonlar yürüten ünlü Alman kargo firması DHL daha çok firmalar arası nakliye işlemleri için hizmet veriyordu. Ancak şimdi MNG Kargo’nun alınması ile birlikte piyasada çok daha fazla kişiye ulaşacağı için bireysel müşterileri de öncelik verecek olarak görünüyor.
DHL CEO’su olan Pablo Ciano tarafından yapılan açıklamada DHL’nin Türkiye pazarında daha baskın hale geleceği vurgulandı. Aynı zamanda açıklamalarda müşterilere uygun fiyatlı ve sorunsuz bir taşımacılık kalitesiyle buluşturmaya hazırlandıkları da belirtildi.
Özellikle yerel Türk kargo firmaları için tüketicilerin bakış açıları pek olumlu bulunmuyor. En son bir kargo firmasına ait taşımacılık esnasında sosyal medyaya düşen görüntüler tepki çekmişti. DHL dünya çapında belirli standartlar kapsamında hizmet veren bir firma olduğundan Türkiye’de yürüteceği operasyonları dahilinde de taşımacılık sektörüne yeni bir soluk getirilebilir. Bu sayede uzmanların beklentilerine göre kargo fiyatları düşebilir, teslim süresi kısalabilir ve genel olarak müşteri memnuniyetini arttıracak diğer yan eylemler alınarak diğer firmaların da rekabete daha iyi dahil olmaları sağlanabilir.
(Haber Merkezi)