1. Haberler
  2. Genel
  3. e-Fatura ve e-Arşiv’e Yeni Düzenlemeler Geldi

e-Fatura ve e-Arşiv’e Yeni Düzenlemeler Geldi

Hazine ve Maliye Bakanlığı, 1 Ocak 2025’ten itibaren 3 bin TL üzerindeki faturalar, 2026’da ise tüm faturalar için e-arşiv zorunluluğu getirdi. Yeni düzenlemelerle vergi güvenliği ve e-belge kullanımının yaygınlaştırılması hedefleniyor.

Hazine ve Maliye Bakanlığı, e-fatura ve e-arşiv fatura uygulamalarına dahil olmayan mükellefler için önemli değişiklikler getirdi. 1 Ocak 2025 tarihinden itibaren, bu mükelleflerce düzenlenecek faturaların vergiler dahil toplam tutarının 3 bin lirayı aşması durumunda, 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren ise fatura tutarına bakılmaksızın e-arşiv faturası düzenleme zorunluluğu getirilecektir.

Bakanlık, bu değişikliklerin yanı sıra, Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinde de güncellemeler yaptı. Tebliğ ile birlikte, vergi mükellefleri tarafından kullanılan ancak henüz elektronik belge şeklinde düzenlenemeyen gider pusulasının, elektronik ortamda düzenlenebilmesini sağlamak amacıyla tarafların bilgilerini elektronik ortamda veya iletişim araçlarıyla doğrulama imkanı sunulmuştur. Ayrıca, mevcutta elektronik ortamda düzenlenebilen müstahsil makbuzunun da benzer şekilde elektronik ortamda düzenlenebilmesi için gerekli kolaylıklar sağlanmıştır.

Finansman ve tasarruf finansman şirketleri ile ödeme kuruluşlarına, banka ve sigorta muameleleri vergisine tabi işlemlerine ilişkin e-dekont düzenleyebilme imkanı tanınmıştır. Bunun yanı sıra, e-fatura ve e-arşiv fatura uygulamasına dahil olmayan mükelleflerin fatura düzenleme süreçlerinin etkinliğinin artırılması hedeflenmektedir.

Öte yandan, vergi güvenliğini sağlamak amacıyla, inşaat demirinin üretim ve ithalat aşamasından yapı müteahhitlerine teslimine kadar olan süreçlerin elektronik olarak izlenebilmesi için İnşaat Demiri İzleme Sistemine dahil olma zorunluluğu getirildi. Brüt satış hasılatı 1 milyon liranın üzerinde olan mükelleflere, e-irsaliye uygulamasına dahil olma yükümlülüğü getirildi.

Tebliğ ile birlikte, mükelleflerin elektronik belge uygulamalarını kullanma yöntemleri arasında doğrudan entegrasyon yönteminin etkinleştirilmesi amaçlandı. Bu yöntemi kullanabilecek mükelleflerin belirli kapasite ve bilgi işlem alt yapısına sahip olmaları gerektiği vurgulandı.

Son olarak, özel entegratörlerin elektronik belge uygulamalarıyla ilgili mevzuat ve teknik düzenlemelere uyumları konusunda sıkı denetim yapılacak. Eksiklik tespit edilen özel entegratörlere özel usulsüzlük cezası kesilecek ve eksikliklerin giderilmesi istenecek. Belirli süre içerisinde eksiklikleri gidermeyen özel entegratörlerin izinleri, Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından iptal edilebilecektir.

(AA)

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
e-Fatura ve e-Arşiv’e Yeni Düzenlemeler Geldi
Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir