Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu Açıkladı: Demiryollarında Son Durum

ulastirma ve altyapi bakani uraloglu acikladi demiryollarinda son durum uyqRVFim.jpg

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin ulusal demiryolu ağına dair önemli bilgiler paylaştı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, ulusal demiryolu ağındaki 439 kilometrelik 286 iltisak hattı ile Ocak-Ağustos döneminde 17 milyon 842 bin ton yük taşındığını açıkladı. Bu hatlarla gerçekleştirilen taşımaların tüm demiryolu taşımalarının yaklaşık yüzde 45’ini oluşturduğuna dikkat çekti.

Bakan Uraloğlu, 2024 yılının ilk 8 ayında demiryolları ile toplamda 17 milyon 449 bin 75 ton yük taşındığını belirtti. Bu süre zarfında 7 milyon 842 bin 981 ton yükün iltisak hatları ile taşındığını ifade eden Uraloğlu, “Bu rakamın yıl sonunda 11,5 milyonu geçeceğini tahmin ediyoruz.” dedi.

Uraloğlu, ayrıca iltisak hatlarının sanayici, üretici ve ihracatçılara sağladığı katkılara da değindi. Bu hatların, üretim merkezlerinin hammadde, yarı mamul ve nihai ürünlerini taşımak için fabrikalara doğrudan bağlantı sağladığını vurguladı. Bakan, 2053 yılı hedefleri doğrultusunda kara yollarındaki yüzde 72’lik yük taşımacılığı payını yüzde 57’ye düşürmeyi, demir yollarının yüzde 5 olan taşımacılık payını ise yüzde 22’ye yükseltmeyi planladıklarını belirtti.

Yeni İltisak Hatları Üzerinde Çalışmalar Devam Ediyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı, Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü (AYGM), TCDD ve TCDD Taşımacılık ile birlikte sektör paydaşlarıyla iltisak hatlarının sayısını artırmak için ortak çalışmalar yürüttüklerini kaydetti. Şu anda toplam uzunluğu 13,3 kilometre olan Gelemen-Tekkeköy ve Yenikent-Kazan Soda’daki iltisak hatlarının yapım çalışmaları devam ediyor.

Uraloğlu, “Toplam uzunluğu 439 kilometre olan iltisak hatlarına 12. Kalkınma Planı hedefleri doğrultusunda 74,5 kilometresi TCDD tarafından 141 kilometresi AYGM tarafından olmak üzere toplam 215 kilometre ilave ederek, lojistik merkezlerinin, fabrika, sanayi, OSB ve limanlara bağlantılarının sağlanması amacıyla toplam iltisak hattı uzunluğumuzu 654 kilometreye çıkartmayı hedefliyoruz.” şeklinde konuştu.

Demiryolu taşımacılığının çevre dostu, düşük maliyetli ve güvenilir bir alternatif olduğunu ifade eden Uraloğlu, bu sistemin Türkiye’nin sanayileşme sürecindeki kritik rolüne de değindi. İltisak hatlarının, ürünleri ulusal demiryolu ağına ulaştırmada önemli bir görev üstlendiğini belirtti.

(İHA)

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu Açıkladı: Demiryollarında Son Durum

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir