E-posta pazarlama, yeni nesil bir pazarlama aracı olmaktadır. E-posta yoluyla pazarlama mesajlarının belli bir kitleye iletilmesi ve doğrudan bir iletişim ağının oluşması anlamına gelmektedir. Geleneksel yöntemlerin aksine, daha fazla etkileşim odaklı, ölçülebilir ve kreaktif olmaktadır.
E-posta Pazarlama Niçin Önemlidir?
Dijital medyanın son yıllarda popüler olması, bu ortamda pazarlık yapmayı beraberinde getirmiştir. E-posta pazarlama yapmak, birçok firmanın tercih ettiği bir dijital pazarlama şekli olmaktadır. Firmalar tarafından tercih edilen e-posta pazarlama, birkaç yönü bakımından avantaj sağlamaktadır. Bu avantajlar şu şekilde sıralanmaktadır;
- Amaç doğru belirlendiğinde, e-posta pazarlama yöntemi ile farklı kitlelere ulaşabilir ve etkileşim oranı artırılabilir.
- E-posta pazarlama yöntemi, kullanıcılarla etkileşim artırma, müşteri sadakati sağlama ve dar olan müşterileri harekete geçirme gibi konularda firmalara çözüm sağlamaktadır.
- E-posta pazarlama yöntemi, diğer pazarlama yöntemlerine kıyasla düşük maliyetli ve kişisel bir yöntemdir.
- Verimliliğinin fazla olması ve günümüzde en çok tercih edilen pazarlama türleri arasında yer alması, e-posta pazarlama yöntemini önemli hâle getirmektedir.
- Online pazarlama yöntemleri arasında geri dönüş oranının yüksek olması da e-posta pazarlama yönteminin tercih nedenleri arasında yer almaktadır.
- E-postaların görünebilirlik açısından, e-postaların ne kadar göründüğü ve etkileşim oranının izlenmesi kolay bir şekilde gerçekleşir.
E-posta Pazarlama Dezavantajları Nelerdir?
Firmalar açısından e-posta pazarlamanın birçok avantajı olmaktadır. Ancak bazı durumlarda e-posta pazarlama yöntemi firmalar açısından dezavantaj yaratmaktadır. Bu dezavantajlar kısaca açıklanacak olursa,
- E-posta pazarlama yöntemi ile e-posta gönderilen hesaplar, firmalara spam göndererek, e-postaların başarısız olmasına ve marka değerinin düşmesine neden olmaktadırlar.
- Kullanıcılar firmalardan gelen mesajları spam olarak algılamakta ve firmalardan gelen maillerin kanuna uygunluğunun ispat edilmesini istemektedirler.
- Kullanıcılara gönderilen sürekli mesajlar, spam olarak algılanır ve firmanın datayı yormayan bir strateji hazırlaması gerekir.
E-posta Pazarlama Teknikleri
E-posta pazarlama yöntemi, firmaların potansiyel müşterilerine ulaşabilmek için kullanabilecekleri etkili bir yöntemdir. Kullanılan e-posta pazarlama teknikleri ile etkin bir e-posta pazarlama yöntemi yapılabilmektedir. Bu teknikler şu şekilde sıralanabilir;
- E-posta listesini büyütmek daha fazla müşteri anlamına gelmektedir. Bu nedenle e-posta pazarlama yöntemini yapabilmek için e-posta listelerinin büyütme oranına dikkat etmek gerekmektedir.
- Mail gönderilen kullanıcılar, e-postaları birkaç kez açabilmektedirler. Bu durum firmalar açısından gerçekçi bir tıklanma oranı vermemektedir. Benzersiz tıklama oranları ile firmalar e-posta gönderilen hesapların toplam sayısının yüzdesini öğrenebilme imkânı bulabilmektedir.
- Tıklama oranının e-posta pazarlamasında, mail içeriğinin ise kullanıcıların alâka düzeyinin ölçülmesinde önemli bir yeri bulunmaktadır.
- Isı haritası izleme tekniği ile e-postadaki bağlantıların hangilerinin daha popüler olduğunu anlama imkânı bulunmaktadır. Kullanıcıların hangi e-postalara baktığını, bu yöntemde anlamak mümkündür.
- E-postaların teslim oranın incelenmesi, yapılan çalışmaların başarılı olmasını göstermektedir. Teslim oranı, gönderilen e-postalar ile teslim edilen e-postaların oranını gösterir.
- E-postalara gelen spam sayısı, şikâyet oranı ile öğrenilmektedir. Bu oran e-postaların dikkate alınmadığını veya spam düğmesine basıldığını göstermektedir.
- Yatırım getirisi tekniği ile, e-posta etkinliğinin değerinin kanıtlanması sağlanmaktadır. Yatırım getirisi yüzde olarak hesaplanmaktadır.
- Açılan sayfa ziyaret oranı, firmanın gerçek başarısını ölçmek için gerekli olmaktadır. Bu oranın yüksek olması, hedef kitlenin etkileşimini göstermektedir.
(Haber Merkezi)