1. Haberler
  2. Teknoloji
  3. E-Posta Pazarlama Nedir? Neden Önemli?

E-Posta Pazarlama Nedir? Neden Önemli?

E Posta Pazarlama Nedir

E-posta pazarlama, yeni nesil bir pazarlama aracı olmaktadır. E-posta  yoluyla pazarlama mesajlarının belli bir kitleye iletilmesi ve doğrudan bir iletişim ağının oluşması anlamına gelmektedir.  Geleneksel yöntemlerin aksine, daha fazla etkileşim odaklı, ölçülebilir ve kreaktif olmaktadır.

E-posta Pazarlama Niçin Önemlidir?

Dijital medyanın son yıllarda popüler olması, bu ortamda pazarlık yapmayı beraberinde getirmiştir. E-posta pazarlama yapmak, birçok firmanın tercih ettiği bir dijital pazarlama şekli olmaktadır.  Firmalar tarafından tercih edilen e-posta pazarlama, birkaç yönü bakımından avantaj sağlamaktadır. Bu avantajlar şu şekilde sıralanmaktadır;

  • Amaç doğru belirlendiğinde, e-posta pazarlama yöntemi ile farklı kitlelere ulaşabilir ve etkileşim oranı artırılabilir.
  • E-posta pazarlama yöntemi, kullanıcılarla etkileşim artırma, müşteri sadakati sağlama ve dar olan müşterileri harekete geçirme gibi konularda firmalara çözüm sağlamaktadır.
  • E-posta pazarlama yöntemi, diğer pazarlama yöntemlerine kıyasla düşük maliyetli ve kişisel bir yöntemdir.
  • Verimliliğinin fazla olması ve günümüzde en çok tercih edilen pazarlama türleri arasında yer alması, e-posta pazarlama yöntemini önemli hâle getirmektedir.
  • Online pazarlama yöntemleri arasında geri dönüş oranının yüksek olması da e-posta pazarlama yönteminin tercih nedenleri arasında yer almaktadır.
  • E-postaların görünebilirlik açısından, e-postaların ne kadar göründüğü ve etkileşim oranının izlenmesi kolay bir şekilde gerçekleşir.
E Posta Pazarlama Nedir3

E-posta Pazarlama Dezavantajları Nelerdir?

Firmalar açısından e-posta pazarlamanın birçok avantajı olmaktadır. Ancak bazı durumlarda e-posta pazarlama yöntemi firmalar açısından dezavantaj yaratmaktadır. Bu dezavantajlar kısaca açıklanacak olursa,

  • E-posta pazarlama yöntemi ile  e-posta gönderilen hesaplar, firmalara spam göndererek, e-postaların başarısız olmasına ve marka değerinin düşmesine neden olmaktadırlar.
  • Kullanıcılar firmalardan gelen mesajları spam olarak algılamakta ve firmalardan gelen maillerin kanuna uygunluğunun ispat edilmesini istemektedirler.
  • Kullanıcılara gönderilen sürekli mesajlar, spam olarak algılanır ve firmanın datayı yormayan bir strateji hazırlaması gerekir.
E Posta Pazarlama Nedir2

E-posta Pazarlama Teknikleri

E-posta pazarlama yöntemi, firmaların potansiyel müşterilerine ulaşabilmek için kullanabilecekleri etkili bir yöntemdir. Kullanılan e-posta pazarlama teknikleri ile etkin bir e-posta pazarlama yöntemi yapılabilmektedir. Bu teknikler şu şekilde sıralanabilir;

  • E-posta listesini büyütmek daha fazla müşteri anlamına gelmektedir. Bu nedenle e-posta pazarlama yöntemini yapabilmek için e-posta listelerinin büyütme oranına dikkat etmek gerekmektedir.
  • Mail gönderilen kullanıcılar, e-postaları birkaç kez açabilmektedirler. Bu durum firmalar açısından gerçekçi bir tıklanma oranı vermemektedir. Benzersiz tıklama oranları ile firmalar e-posta gönderilen hesapların toplam sayısının yüzdesini öğrenebilme imkânı bulabilmektedir.
  • Tıklama oranının e-posta pazarlamasında, mail içeriğinin ise kullanıcıların alâka düzeyinin ölçülmesinde önemli bir yeri bulunmaktadır.
  • Isı haritası izleme tekniği ile e-postadaki bağlantıların hangilerinin daha popüler olduğunu anlama imkânı bulunmaktadır. Kullanıcıların hangi e-postalara baktığını, bu yöntemde anlamak mümkündür.
  • E-postaların teslim oranın incelenmesi, yapılan çalışmaların başarılı olmasını göstermektedir. Teslim oranı, gönderilen e-postalar ile teslim edilen e-postaların oranını gösterir.
  • E-postalara gelen spam sayısı, şikâyet oranı ile öğrenilmektedir. Bu oran e-postaların dikkate alınmadığını veya spam düğmesine basıldığını göstermektedir.
  • Yatırım getirisi tekniği ile, e-posta etkinliğinin değerinin kanıtlanması sağlanmaktadır. Yatırım getirisi yüzde olarak hesaplanmaktadır.
  • Açılan sayfa ziyaret oranı, firmanın gerçek başarısını ölçmek için gerekli olmaktadır. Bu oranın yüksek olması, hedef kitlenin etkileşimini göstermektedir.

(Haber Merkezi)

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
E-Posta Pazarlama Nedir? Neden Önemli?
Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir