Evden çalışmak, doğru bir çalışma ortamı oluşturulması halinde çok daha verimli gerçekleşebilecek bir uygulama olarak bilinmektedir. Evden çalışan kişilerin çok fazla miktarda dikkat dağınıklığı yaşayabildikleri gözlemlenmekte olup, bu durumun önüne geçilebilmek adına bazı düzenlemeler yapılması önerilmektedir. Bu düzenlemeler ile birlikte kişilerin çalışma ortamlarının çok daha verimli olduğu görülebilmektedir.
Evde Çalışma Ortamları Nasıl Olmalı?
Çalışma ortamlarının uygun bir biçimde hazırlanmış olmaları, daha verimli çalışma saatlerinin yaşanmasını sağlamaktadır. Herkese hitap eden belirli bir çalışma düzeni olmasa da verimli çalışma ortamının oluşması için bazı yapısal özelliklerin bulunması gerekmektedir. Bu özellikler şu şekilde sıralanabilmektedir;
- Çalışma ortamlarında kişilerin dikkatlerini dağıtacak afiş, poster, yazı, resim, telefon, tablet, televizyon gibi araçların olmaması gerekmektedir.
- Çalışma ortamları kişilere huzurlu ve sakinleştirici renklerde seçilmelidir.
- Seçilen aydınlatmaların gözü almayacak ve çok karanlık olmayacak şekilde seçilmesi gerekmektedir. Aynı zamanda aydınlatmanın çalışılan bölgenin arkasında konumlanması önerilmektedir.
- Çalışma ortamında kişilerin dikkatlerinin dağılmasına sebep olacak kişilerin bulunmaması gerekmektedir.
- Çalışma zamanının belirlenmesi ve planlanması açısından odada bir saatin bulundurulması önerilmektedir.
- Çalışma ortamlarının çok sıcak ya da çok soğuk olmaları durumunda kişilerin çalışma verimlerinin düştüğü gözlemlenmektedir. Bu sebeple oda sıcaklığının ayarlanması önerilmektedir.
- Ses oluşumundan ve dikkat dağınıklığının gerçekleşmesinden ötürü çalışma alanlarının pencere kenarında seçilmemesi gerekmektedir.
- Havasız odaların çalışma verimini azalttığı bilindiğinden, odanın sık sık havalandırılması evden çalışma ortamı hazırlama konusunda dikkat edilmesi gereken noktalar arasındadır.
- Kişilerin çalışmaya başlamadan önce ihtiyaçlarını karşılamaları, çalışırken ihtiyaç duyacakları materyalleri masalarında bulundurmaları, bu sayede dikkat dağınıklığını en aza indirmeleri önerilmektedir.
Evde Çalışma Ortamı Belirlenirken Nelere Dikkat Edilmelidir?
Evde çalışma ortamı hazırlarken dikkat edilmesi gereken bazı noktalar bulunmaktadır. Bu noktalar arasında ilk sıralarda çalışma ortamı belirlenmesi gelmektedir. Evin belirli bir köşesi ya da bir odası çalışma ortamı olarak belirlenmelidir. Bu sayede kişilerin o ortamda çalışmalarında bilinçaltlarının da katkıları olmaktadır. Evde belirlenen çalışma ortamlarının tercihen pencere kenarı, kapı arkası gibi yer yer olmamaları, çok fazla ses almamaları ve aydınlık olmaları önerilmektedir. Bu sayede daha verimli çalışma alanlarının ortaya çıktığı görülmektedir.
Evde Çalışma Ortamlarının Dekorasyonları Nasıl Olmalıdır?
Home office çalışmak için düzenlenen çalışma alanları kadar alanlarda kullanılan dekorasyon ögelerinin de önemli olduğu görülmektedir. Bu anlamda ortaya çıkan dekorasyon önerileri arasında; zihin açan renklerin kullanılması, çalışma esnasında kullanılabilecek kaynaklar için kişilerin kendi kütüphanelerini oluşturmaları, kullanışlı ve yeterince büyüklüğe sahip olan bir masa tercih edilmesi, çalışma masası sandalyesinin rahat ve kullanışlı olarak tercih edilmesi, uygun ışık ve perde seçiminin yapılması, çalışırken lazım olunacağı düşünülen bilgilerin asılması için panoların kullanımı yer almaktadır. Bu dekorasyon önerilerinin uygulanması ile birlikte çok daha verimli ve kullanışlı çalışma alanlarının ortaya çıktığı görülmektedir.